Šachový klub Caissa Třebíč

Email Tisk PDF
Hodnocení uživatelů: / 2
NejhoršíNejlepší

Tradičně nejpilnějším šachistou našeho klubu bývá v prázdninových měsících Josef Kratochvíl. Svá putování po turnajích shrnul v článku s podtitulem: Strašná hra černými. Takže pěkné počtení.

Prázdniny 2011 aneb strašná hra černými

Letošní prázdniny jsem začal kvůli maturitě plánovat pozdě. První turnaj, který jsem se rozhodl hrát, byl Pardubice družstva, protože se asi na konci dubna ozval Karel Kratochvíl, zda nechci hrát za KRATOCHVÍLI. Dále jsem se rozhodoval, zda si zahrát první červencový týden nějaký turnaj nebo MČR v rapid šachu, nakonec jsem se rozhodl pro obhajovaní druhého místa na MČR. Po úspěšném složení ústní maturity jsem se rozhodl ještě pro OPEN Teplice, který se hrál už v červnu. Na konci červne jsem si ještě domluvil turnaj ve Starém Městě. Konec prázdnin jsem strávil na šachovém táboře. A teď k jednotlivým akcím.

OPEN Teplice 2011

Turnaj jsem zařadil do prázdnin, protože už jsem měl v té době prázdniny. Turnaj se hrál od 11.6. do 19.6.2011. Ubytovaní jsem měl domluvené s Lukášem Vlasákem, později se přidal Štěpán Seidl. Na turnaji bylo zavedeno upravené Sofijské pravidlo, a to tak, že se nesměla nabídnout remíza do 30. tahu. Na zahájení turnaje zazpíval hlavní rozhodčí GM Vladimír Talla (odkaz zde). První kolo jsem vyhrál bez problému. Druhé kolo jsem hrál s GM Womackou, který vyhrál jednou turnaj v Pardubicích. Povedla se mi příprava a po 30. tahu jsem nabídl remízu, která byla akceptována. Na této partii bylo komické, že jsem pouze 3x přešel přes půlku šachovnice. Ve 3. kole se mi vůbec nepodařila příprava s IM Hausnerem. Celou dobu jsem se bránil a nakonec prohrál ve věžové koncovce. Ve 4. kole jsem porazil pana Horynu a poté ho pozdravoval od Mirka Michálka. V 5. kole se slovenským Milanem Pacherem jsem v zajímavé pozici přehledl oběť figuru a následný tichý tah. Útoku jsem poté podlehl. 6.a 7. kolo jsem vyhrál proti elově slabším hráčům. Do 8. kola jsem dostal kamaráda Kubu Tůmu, hráli jsme sicilku a po boji partie končí spravedlivou remízou. A do 9. kola byl los ještě horší - dostal jsem spolubydlícího Lukáše Vlasáka. Oba jsme chtěli hrát a hráli jsme. Lukáš v zahájení zahrál nepřesnost. Postupně jsem zesiloval pozici, až jsem mohl krásným tichým tahem Kh7 vyhrát. Poté partie končí ve věžové koncovce remízou. Turnaj se povedl. Je škoda dvou proher černými figurami. Po turnaji vládla spokojenost s předvedenou hrou.

Výsledky turnaje naleznete zde.

MČR v rapid šachu, Světlá nad Sázavou

Nakonec jsem teda jel obhajovat druhé místo z minulého roku, turnaj byl slabší než vloni. Byl jsem druhý nasazený. Dojel jsem celkem na čas, tak jsem se nestihl ubytovat. Ubytoval jsem se večer. První kolo proběhlo v pořádku, klidná výhra. Ale v 2. kolo začínají problémy a nevyhrávám koncovku s pěšcem víc. A ve třetím dokonce s dvěma pěšci dělám hrubku a bojuji o remis, kterou naštěstí vybojuji. Ve 4. kole porážím Tondu Seidla, když jsem byl úplně prohraný. V 5.kole hraji černými s Petrem Tázlarem a ten mě přejel strašným způsobem V posledním sobotním kole vyhrávám ve 20. tazích. a mám 4/6. Večer jsme na zimním stadionu hráli fotbal.

V nedělním 7.kole hraji s Adamem Gabrielem o naději, bohužel dělám hrubku v zahájení a připravuji se o boj o lepší umístění. Poslední dvě kola sice vyhrávám, ale stačí to pouze na 6.místo. Po cestě zpět jsem si vyčítal, že jsem radši nejel na týdenní turnaj.

Výsledky naleznete zde.

Pardubice – družstva

Jak jsem psal v úvodu článku na družstva do Pardubic jsme byli domluveni 4 Kratochvílové. Já, Karel, Milan a bratr Víťa. Myšlenka týmu Kratochvílů je stará asi 4 roky. Konečně se povedla zrealizovat.Byli jsme 33. nasazení. V první kole hrajeme s Náměští nad Oslavou což je pro první kolo nepříjemný soupeř. Vyhráváme 2,5:1,5. Body já a Karel 1, Milan ½, Víťa 0. Ve 2.kole nás čeká 5.nasazený tým A64 Grygov v čele s Dejfem* Kaňovským. Zápas se nám nepovedl a jedinou remízu uhrál Karel s Honzou Havlíkem, když minul výhru.Do 3. kola dostáváme Třebechovice pod Orebem vyhráli jsme 3:1, když jsem vyhrál já a Víťa. Karel s Milanem remizovali. Do 4. kola dostáváme Vyšehrad, těžký soupeř 16.nasazený. Po zkušeném výkonu vyhráváme 2,5:1,5 při 3 remízách a Milanově výhře. V 5.kole hrajeme s brněnským týmem pod názvem Vyhořeli. Zápas byl celkem rychlý. Skončil 2:2,ale ne při 4 remízách. Já vyhrál ve 20 tazích. Poté přišly Karla a Milana remízy. Pak bohužel Víťova prohra. V 6. kole jsme hráli s 12. nasazeným Pankrácem v čele s IM Doležalem. Opět jsme těsně vyhráli při třech remízách ,ale tentokrát vyhrál Karel. Do posledního kola dostáváme 10. nasazený Turnov B, který dal rychle první dvě desky za remis a další dvě postupně vyhrál. Celkový výsledek nebyl špatný. A družstvo má do dalších let potenciál.

Pardubice A

Po čtyřech dnech doma jsem se vrátil na místo činu do Pardubic na hlavní turnaj.Byl jsem na pokoji s Martinem Štukheilem ,jako každý rok. V prvním kole jsem hrál s GM Llorente Alonso, v horší pozici jsem nechtěl hrát horší koncovku s malými šancemi na remízu, zkusil jsem risk,ale přepočítal jsem se. Do 2. kola jsem dostal ruskou velmistryní Solovievu Lisu, připravil jsem si variantu ruské, která vyšla. V 3. kole jsem hrál s Ríšou Biolkem, po zajímavém průběhu jsem mohl vyhrát, ale partii jsem do vítězného konce nedotáhl. Ve 4. kola jednoznačně prohrávám s IM Stanislavem Jasným. Další dvě kola bílými s IM Přibylem resp. IM Strunskim jsem ze zahájení nic nedostal, ale postupně jsem je přehrál a měl jsem 3,5/6. V 7. kole jsem předvedl naprosto tragický výkon a prohrál zcela bez odporu s IM Zpěvákem. V 8. kole s Islanďanem Gundumurem jsem získal  příjemnou výhodu, abych jí jedním tahem zahodil. V 9. kole se mi vůbec nechtělo hrát, minul jsem několik šancí na remis a tím pádem i prohrál. Po 6. kole se turnaj z ničeho nic zlomil a místo spokojenosti vládly smíšené pocity. Tragická byla hlavně hra černými figurami 0,5/5.

Výsledky naleznete zde.

Fejfarův memoriál

Dne 6.8.2011  se konal v Novém Boru bleskový turnaj Fejfarův memoriál. Vypravil jsem se tam s brňáky. Jmenovitě Břetislav Eichler(řidič), František Vykydal, Karel Kratochvíl. Okolo 9. hodiny jsme byli na místě. Nejhorší bylo najít hrací místnost. Byl jsem 10. nasazený. Po prvních dvou klidných výhrách, přichází dvě remízy s Petrem Piskem a Karlem. S Karlem byla hodně rychlá, všichni si mysleli, že jsme bratři nebo aspoň příbuzní, tak jsme je vyvedli z omylu. Další kolo jsem opět vyhrál. Poslední kolo před obědem jsem hrál s GM Vokáčem, kterému jsem unikl z lopaty a shodil ho na čas. Pan Vokáč přišel asi po dvou kolech a řekl, že už našel asi 2 maty, co mi mohl dát . Po oběde remizuji s Pavlem Šimáčkem. Pak přichází dvě slabší chvilky nejprve s Michalem Konopkou a poté s Josefem Kopalem. Další partii potřebuji nutně vyhrát a se štěstím dávám mat. V 12. kole se mě pan Přibyl zkoušel shodit až jsme ho shodil já. 13. kolo bylo hodně smutné,ale zaslouženě jsme prohrál. 14. kolo=klidná výhra. 15. kolo dávám rychlou remis a čekám na bucholz. Nakonec končím čtvrtý, vyhrávám 800 a skleničky navíc. Po vyhlášení se přesouváme na Novoborskou koridu na zápas Navara- Láznička. Po skončení partie odjíždíme. Akce se vydařila.

Výsledky memoriálu naleznete zde.

Staré Město

Do Starého Města jsem se vypravil společně s bráchou Víťou, Tomášem Mourycem a bratry Skořepovými. Hrálo se netradičních 10 kol a starým tempem 2/40+1h do konce. První dvě kola proběhla naprosto v pohodě. Dvě lehké výhry. 3. kolo (dopoledne, 3.a 4. kolo bylo dvoukolo) jsem zůstal jako poslední nasazený, což mě štvalo. Rozehrál jsem normální pozici, stál jsem lépe ale chtěl jsem moc a přepnul jsem strunu a prohrál. Odpoledne se dopolední historie opakovala, když jsem mohl remizovat věčným šachem, risknul jsem hrál jsem dál a opět prohrál. 5.a 6. kolo byla plná trápení a dvě remízy jsou ještě dobré. Obě partie byly prohrané. 7.a 8.kolo byly pro změnu dvě jednoduché výhry, zde se potvrdilo heslo: Se slabším hráčem do koncovky! 9.kolo vypadalo stejně jako 3.a 4.kolo tlačil jsem,stál jsem lépe, ale tentokrát jsem strunu nepřepálil a partie skončila remízou. V posledním kole jsem hrál se Štěpánem Seidlem. Po vyrovnaném průběhu udělal Štěpán v časové tísni v dámské koncovce neuvěřitelnou chybu a prohrál. Tím jsem zmenšil elovou ztrátu na -26bodů za turnaj. Turnaj se povedl až na ty šachy.

Výsledky turnaje naleznete zde.

Jedoff

Poslední týden o prázdninách jsem jel dělat do Jedova na tábor vedoucího. Bylo nás 8 vedoucích včetně kuchařky a zdravotnice, nejlepší na tom bylo, že nikdo nebyl ze stejného města ( Náměšť nad Oslavou, Jihlava, Frýdek-Místek, Olomouc, Nový Bydžov, Lanškroun, Kroměříž, Velké Meziříčí). Dětí bylo celkem 20. Byly po celou dobu a hodně a snad se i něco naučily . Za celý tábor jsme se hodně zasmáli. Dopoledne býval šachový trénink, odpoledne celotáborové hry. Byla i dvojitá noční hra, snad poprvé (dost možná naposled) v historii.

Loučení bylo smutné, ale vždy vše skončí. Byl to nejlepší týden za celé prázdniny!!

Shrnutí

Celková bilance: vážné partie: celkem +15 =10 -10 bílé: +12 =3 -2 černé: +3 =7 -8

Kdybych psal všechny historky, co se za prázdniny staly, článek by byl 3x delší. Proto jsem psal pouze ve stručnosti.

Že prý to Pepovi černými nejde. V této partii v zápase proti Lokomotivě Brno ve 2. lize krásně porazil Lukáše Řehůřka
(foto: archív Miroslava Michálka)

Aktualizováno Úterý, 06 Září 2011 22:40

Podporují nás

NOBEL SYSTEM – informační a redakční systémy, elektronické obchody, webové stránky, internetový marketing, IT poradenství a školení, grafické návrhy

Poslední aktualita

Tento víkend bude v Brně patřit šachu. Vše začne v sobotu 4.6.2016 tradičními Bleskovkami Zdeňka Páska, na jejichž pravidelnost každou první sobotu v měsíci si už všichni zvykli. Tedy jen zopakuji, že místem konání je již rok čajovna Utopia na Divadelní 3 (bývalé kino Kapitol na Malinovského náměstí, jedna tram zastávka z Hlavního nádraží nebo pěšky) a s ním rovněž již víceméně tradiční začátek od 10.00. Příjemný cenový fond, 6 - 10 cen dle počtu účastníků, vklad 50,-Kč.